Cool Web

Decyzje marketingowe

Inne strony warte obejrzenia: www.seebrueckesellin.eu/praca-nie-hanbi

Decyzje marketingoweDecyzje marketingowe w zakresie produktu. W nowoczesnym marketingu przez produkt rozumie się nie tyle zespół atrybutów fizycznych,ile zbiór korzyści i satysfakcji dostarczanych nabywcy. Takie podejście do produktu nosi nazwe koncepcja produktu powiększonego. Pojmowanie produktu w ten sposób, ma istotne znaczenie dla przedsiębiorstwa,ponieważ umożliwia mu osiaganie przewag konkurencyjnych i tym samym warunkuje powodzenie na rynku. Niektóre przedsiębiorstwa przywiązują zbyt wielka wage do fizycznych aspektów produktu,zapominają,że ma on na celu zaspokajanie potrzeb nabywców oraz dostarczenie im zadowolenia. Techniczne szczegóły produktu maja zapewne znaczenie dla inżyniera,jednak nie dla większości nabywców.postrzegaja oni bowiem produkt jako cos,albo tez przynieść spodziewana korzysc. Zgodnie z koncepcja produktu powiekszonego,nabywcy przypisuja wartość produktowi proporcjonalnie do zdolności zaspokajania ich potrzeb. W każdym produkcie wyróżnić można szereg poziomów satysfakcjonowania nabywcy. Im wyższy poziom,tym wieksza ma on dla nich wartość. Pierwszy poziom tworzy podstawowa wersja produktu. Pozwalajaca na odróżnienie jednego produktu od drugiego,na przykład telewizora od samochodu. Umożliwia on wyodrębnienie określonego rynku produktowego i i pozwala przedsiębiorstwu na zaangażowanie się w proces wymiany. Nabywca kupując pewien określony produkt,zwykle spodziewa się posiadania przez niego podstawowych atrybutów,umożliwiających jego użytkowanie,na przykład kupując samochód spodziewamy się że będzie on jeździł bez awarii przez dłuższy okres,zuzywał mało oleju i benzyny oraz że będzie wygodny i bezpieczny. Owe podstawowe wymagania nabywcy stawiane przy kupowaniu dobra, tworzą łącznie z produktem podstawowym drugi poziom produkt oczekiwany. Produkty oczekiwane różnych wytwórców nie róznia się zasadniczo między sobą i dlatego konkurencja między nimi odbywa się głównie za pomocą ceny. Aby można było zróżnicować produkty i wyodrębnić je od wyrobów konkurencji,należy produkt oczekiwany uzupełnić o takie elementy jak cechy go charakteryzujące,jakość i styl,wizerunek marki,opakowanie,instalację,dostawę,gwarancję serwis,kredyt i tym podobne. Powyższe elementy dodane do produktu oczekiwanego tworzą trzeci poziom produkt powiększony. Ostatni jest produkt potencjalny.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Odzyskaj podatek z zagranicy

Od niedawna Polacy mają możliwość rozliczania podatku albo w swojej ojczyźnie lub też w kraju, w którym akurat wykonuje swoją pracę zarobkową. Aby jednak możliwe było rozliczanie się poza granicami Po...

czytaj więcej

Polityka ochrony środowiska

Działalność państwa związana z ochroną środowiska naturalnego to forma polityki ekologicznej. Jej najważniejszym zadaniem jest racjonalne wykorzystanie zasobów oraz środowiska przyrodniczego każdego p...

czytaj więcej

Struktury organizacyjne

Istniejący wewnątrz podmiotu gospodarczego podział pracy polega na rozczłonkowaniu całej działalności gospodarczej na wiele odrębnych zadań i czynności. Wyrazem podziału pracy jest tworzenie komórek o...

czytaj więcej

Nadzór nam bankami hipotecznymi

Banki hipoteczne jako instytucje, które udzielają kredytów na naprawdę spore kwoty muszą być stale kontrolowane. Kontrole mają sens, gdyż potrafią wyłapywać wszelkie nieprawidłowości na bieżąco. Dzięk...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy