Cool Web

Decyzje w zakresie produktu

Inne strony warte obejrzenia: biznesowy świat

Decyzje w zakresie produktuW nowoczesnym marketingu przez produkt rozumie się nie tyle zespół atrybutów fizycznych,ile zbiór korzyści i satysfakcji dostarczanych nabywcy. Takie podejście do produktu nosi nazwe koncepcja produktu powiększonego. Pojmowanie produktu w ten sposób, ma istotne znaczenie dla przedsiębiorstwa,ponieważ umożliwia mu osiaganie przewag konkurencyjnych i tym samym warunkuje powodzenie na rynku. Niektóre przedsiębiorstwa przywiązują zbyt wielka wage do fizycznych aspektów produktu,zapominają,że ma on na celu zaspokajanie potrzeb nabywców oraz dostarczenie im zadowolenia. Techniczne szczegóły produktu maja zapewne znaczenie dla inżyniera,jednak nie dla większości nabywców.postrzegaja oni bowiem produkt jako cos,albo tez przynieść spodziewana korzysc. Zgodnie z koncepcja produktu powiekszonego,nabywcy przypisuja wartość produktowi proporcjonalnie do zdolności zaspokajania ich potrzeb. W każdym produkcie wyróżnić można szereg poziomów satysfakcjonowania nabywcy. Im wyższy poziom,tym wieksza ma on dla nich wartość. Pierwszy poziom tworzy podstawowa wersja produktu. Pozwalajaca na odróżnienie jednego produktu od drugiego,na przykład telewizora od samochodu. Umożliwia on wyodrębnienie określonego rynku produktowego i i pozwala przedsiębiorstwu na zaangażowanie się w proces wymiany. Nabywca kupując pewien określony produkt,zwykle spodziewa się posiadania przez niego podstawowych atrybutów,umożliwiających jego użytkowanie,na przykład kupując samochód spodziewamy się że będzie on jeździł bez awarii przez dłuższy okres,zuzywał mało oleju i benzyny oraz że będzie wygodny i bezpieczny. Owe podstawowe wymagania nabywcy stawiane przy kupowaniu dobra, tworzą łącznie z produktem podstawowym drugi poziom produkt oczekiwany. Produkty oczekiwane różnych wytwórców nie róznia się zasadniczo między sobą i dlatego konkurencja między nimi odbywa się głównie za pomocą ceny. Aby można było zróżnicować produkty i wyodrębnić je od wyrobów konkurencji,należy produkt oczekiwany uzupełnić o takie elementy jak cechy go charakteryzujące,jakość i styl,wizerunek marki,opakowanie,instalację,dostawę,gwarancję serwis,kredyt i tym podobne. Powyższe elementy dodane do produktu oczekiwanego tworzą trzeci poziom produkt powiększony. Ostatni jest produkt potencjalny.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Perspektywy pracy w Japonii

Wiele osób, które wyjeżdżają za granicę z reguły wybiera za cel swojej podróży kraje o zbliżonej kulturze i zwyczajach. W takim wypadku znacznie łatwiej jest się zaaklimatyzować w nowych warunkach i d...

czytaj więcej

Internetowe konto bankowe

Internetowe konta bankowe są bardzo ciekawym sposobem, które w wielu przypadkach pozwoli nam na cieszenie się z naszego konta bankowe i co ważniejsze, pozwoli nam na kontrolowanie naszych pieniędzy pr...

czytaj więcej

Powódź nie odbierze nam dopłat

Wielu rolników obawiało się sytuacji, w której to z powodu powodzi i zniszczeń jakich ona dokonała na polach uprawnych, będą musieli oni oddać przyznane im dopłaty unijne na produkcję rolną. Dzisiaj w...

czytaj więcej

Rodzaje inflacji

Inflacja niezmiennie wywołuje niezbyt przyjemne skojarzenia, zwłaszcza w połączeniu ze wspomnieniami z końca lat osiemdziesiątych i początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, kiedy to była jedn...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy