Cool Web

Efektywność badan marketingowych

Inne strony warte obejrzenia: projekt biura warszawa

Efektywność badan marketingowychCzynniki na nie wpływające to przede wszystkim czas- wyniki badań musza być przedstawione w takim czasie,aby możliwe było podjecie decyzji w sprawie której one dotyczą. Dostępność informacji o przedmiocie badań- jeżeli dostep do rzetelnych źródeł informacji jest niemożliwe,to nie ma sensu przeprowadzac badań. Relacja korzyści płynących z badań do kosztów,które należy poniesc w celu ich przeprowadzenia- korzyści ze zwiekszenia sprzedazy w formie czystego zysku, musza być na tyle duze,aby opłacało się zlecic badania marketingowe.żródła informacji wykorzystywanych do badań marketingowych to źródła pierwotne, które są efektem samodzielnego zbierania informacji od jednostek poddanych badaniu,takich jak na przykład ankiety otrzymane od respondentów, informacje uzyskane od klientów czy też notatki, zdjęcia,a nawet filmy z przeprowadzonych obserwacji. Zródła wtórne to dane zgromadzone wczesniej przez samego prowadzacego badanie,lub inna jednostke organizacyjna do zupełnie innych celów. Jednostki wykorzystuja je ponownie,korzystając ze zgromadzonych już zasobów. Za wtórne zródła informacyjne uwaza się opracowania statystyczne GUS,informacje z wywiadów gospodarczych,federacji konsumentów,z izb gospodarczych,informacje z wydawnictw spotykanych na rynku,dane z badań polskiej akademii nauk i tak dalej.klasyfikacja badań marketingowych: badanie podazy, jej wielkość, wartości,struktury,przewidywanych zmian Itak dalej. Badanie popytu dotyczy jego rozmiarów,determinantów popytu i przewidywanych zmian. Badania ceny,obecnej,przewidywanej w przyszłości,czynników powodujących zmiany cen i tak dalej. Badania produktu,to jest opakowania,nazwy nowości rynkowych, wycofania produktów z rynku i tak dalej. Badania dystrybucji,oceniające jej strukture,liczbe uczestników,lokalizacje,współprace miedzy dystrybutorami. Badania konkurencji obecnej,potencjalnej,źródeł zaopatrzenia konsumentów,produktów konkurencji,cen stosowanych przez nią. Badania konsumentów oceniaja motywy zachowań,wyznaczaja granice odniesienia,podatność na mode,na zmiany rynkowe i tak dalej. Badania wewnętrznych warunków rynku dotycza wykorzystywania nowoczesnych technologii,kwalifikacji personelu,kosztów stałych związanych z funkcjonowaniem na rynku.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



rK48yr86KTMs, 2016-05-13 13:48
There is a lot of talk in <a href="http://tylttsfmps.com">Prosasfionel</a> CV Writing of CV Buzz Words, also known as Keywords. The need for these came about originally with job applicants recognising that equipped with an interview buzz words list, they could potentially get a job just by sounding right for the job.


MTRbOMFNq, 2016-05-12 19:02
Insithgs like this liven things up around here.


1   

Warto również przeczytać

Alians strategiczny

Alians strategiczny jest połączeniem współpracy oraz konkurencji w danej grupie firm, które transportują, a także dostarczają wiele produktów, które są tylko w pewnym stopniu komplementarne. Jest to r...

czytaj więcej

Gdzie znaleźć podręczniki akademickie

Wiele młodych studentów ekonomii ma już na samym początku swoich studiów bardzo dużo zmartwień. Jednym z nich jest na pewno załatwienie sobie podręczników akademickich do nauki ekonomii. Niestety, kos...

czytaj więcej

Łapówkarstwo

Dzisiaj już nic nie można załatwić bez dawania tak zwanej koperty. W urzędzie, w przychodni lekarskiej, w szpitalu i w wielu innych instytucjach państwowych lub też prywatnych większość pracowników pr...

czytaj więcej

Rodzaje rent

Jednym z rodzajów rent jest tak zwana renta gruntowna. Renta ta jest dochodem, który uzyskuje dany właściciel gruntu, który był wykorzystywany do produkcyjnych celów. Wysokość tej renty – przy u...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy