Cool Web

Elastyczność popytu i podaży.

Inne strony warte obejrzenia: księgowość Rawa Mazowiecka druk cyfrowy warszawa

Elastyczność popytu i podaży.Przy popycie nieelastycznym przy wydatkach konsumentow,a pzychodach producentów zachodzi następujący związek: spadek ceny zmniejsza ogólne wydatki konsumentów,co daje spadek ogólnych przychodow producentow. Wzrost ceny zwiększa globalne wydatki konsumentów,co prowadzi do wzrostu ich ogólnych przychodów. Elastyczność podaży określa reakcje producenta na zmianę ceny a zależy ona od możliwości lub nimożliwości produkcji lub świadczenia usług oraz od długości czasuktóry bierze się pod uwagę. Konsument stara się dokonać takiego wyboru,który daje mu maksymalną satysfakcję. Tę satysfakcję utożsamia się z użytecznością. Użyteczność to satysfakcja,zadowolenie,przyjemność jakie uzyskuje pojedynczy konsument ze spożycia jakiegoś dobra lub usługi,względnie z udziału w jakimś rodzaju działalności. Aby ten cel mógł być osiągnięty muszą być spełnione trzy warunki: osoba musi mieć możliwość dokonania wyboru,spośród wielu wariantów konsumpcji. Dokonanie wyboru musi oznaczać rezygnację z co najmniej jednego wariantu alternatywnego. Konsument podejmując decyzje musi kierować się skalą korzyści,to znaczy musi dokonywać takich wyborów których uzyskane korzyści przewyższaja koszty. Musi on więc postępować racjonalnie. Takie postępowanie umożliwi maksymalizację satysfakcji. Założenia postepowania racjonalnego są takie- konsument nie potrafi uporządkować swoje potrzeby według tego co jest dla niego najważniejsze.konsument dokonywać będzie wewnętrznie spójnych wyborów w celu maksymalizacji swojego zadowolenia. Każdy racjonalnie działający konsument dąży do osiągnięcia maksymalnej satysfakcji,czyli maksymalnej użyteczności. Wnioski racjonalnego postępowania są takie,że konsumenci dokonują wyboru spośród wielu alternatyw i możliwości,na podstawie analizy kosztów i korzyści. Przy dokonywaniu wyboru każdy musi zrezygnować z jednego lub więcej wariantow,czy alternatyw. Koszt to wartość najbardziej preferowanej,ale nie wybranej alternatywy. Mając na względzie maksymalizacje dobrobytu,konsument wybierze takie rozwiązanie,które przyniesie mu większą korzyść niż poniesione koszty. Koszt alternatywny miara nieuzyskanych w momencie dokonywania wyboru korzysci,z najbardziej atrakcyjnej,ale pominietej alternatywy.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Pasożyt w społeczeństwie

Za komuny i socjalizmu robotnik żył według starej zasady „ czy się stoi, czy się leży tysiąc złotych się należy ”. Dzisiaj nikt niestety już w tę zasadę nie wierzy, a poza tym każdy pracod...

czytaj więcej

Marketing

Odgadnięcie potrzeb klienta to często najważniejszy cel przedsiębiorstwa, nie zależnie od tego, czy ma ono charakter usługowy czy produkcyjny. Oczywiście, aby dokładnie przeanalizować rynek i dowiedzi...

czytaj więcej

Wypłacanie z bankomatów

Dzięki możliwości wypłacania pieniędzy z bankomatu, mamy dostęp do naszych pieniędzy praktycznie przez całą dobę i nie musimy czekać w kolejce w banku na to, aby wypłacić te pieniądze. Musimy również ...

czytaj więcej

Reklamacje

Reklamacja polega na oddaniu zakupionego towaru z powrotem do sklepu. Dotyczy to zazwyczaj towaru fabrycznie nowego, ale często klienci zastanawiaja się co zrobić w przypadku gdy kupujemy towar przece...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy