Cool Web

Formy zachowania się przedsiębiorstw na rynku

Inne strony warte obejrzenia: ortopeda Kraków Nowa Huta e biuro Kraków analiza techniczna forex

Formy zachowania się przedsiębiorstw na rynkuPrzedsiębiorstwo nastawiane jest na realizację własnych oczekiwań, nie rozpoznaje potrzeb klientów i nie jest nastawione na dawanie satysfakcji konsumentom. Jest to zachowanie zwane niemarketingowym. Natomiast zachowanie marketingowe rozpoznaje otoczenie, planując działalność i realizując ja, za podstawe przyjmuje oczekiwania konsumenta, one stanowia priorytet przy podejmowaniu decyzji i działań. Formy zachowań marketingowych to zachowania czynne- działania firmy ukierunkowane są na kształtowanie nowych potrzeb, nowych oczekiwań, niezaspokojonych przez dotychczasowe produkcje i usługi. Zachowanie bierne – przedsiębiorstwo uwzglednia w swoich badaniach wyłącznie obecnie zgłaszane przez rynek potrzeby. Korzyści zastosowania marketingu przez firme to zmniejszenie ryzyka niepowodzenia podejmowanych decyzji i działań , przewaga nad konkurencji, która nie wykorzystuje działań marketingowych. Czynniki decydujące o zasiegu prowadzenia działalności marketingowych to wielkość firmy, wielkość posiadanych środków finansowych przeznaczona na te cele,rodzaj potrzeb jakie zaspokaja firma. Celowość działań marketingowych: celem głównym jest przekonanie klientów o tym, że oferowany produkt lub świadoma usługa najlepiej zaspokoi jego potrzeby, orientacje przedsiębiorstwa na rynku. Orientacja produkcyjna działalności przedsiębiorstwa ma miejsce przy rynku sprzedawcy, a wiec wtedy, gdy podaz jest mniejsza od popytu. Przedsiębiorstwo nastawiane jest maksymalnie na wytwarzanie. Ludzie ze sfery produkcyjnej są decydentami wskazującymi co ,ile kiedy produkować oraz po jakiej cenie sprzedawać. Nie prowadzi się badań rynku,ranga działalnia handlowego jest niewielka, gdyz przedsiębiorstwo nie wie ile wytworzy i co sprzeda. Jeśli produkt ma niewygórowana cene , a konkurencja jest niewielka. Orientacja podazowa, inaczej dystrybucja ma miejsce w sytuacji rynku nabywcy,a wiec ,gdy podaz jest za duza do popytu.Przedsiebiorstwo , aby trafic z oferta w rynek, bada go, kształtuje odpowiednia produkcje i handel wykorzystuje reklame i inne oddziaływania na firmę, koncentruje się również na sprzedawcach, głównie detalicznyc, organizując im bezpłatne szkolenia, gwarantując premie za zwiekszona sprzedaz , fundując im nagrody i tym podobne.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Zakupy z kalkulatorem w ręku

Kryzys gospodarczy spowodował, że coraz więcej rodzin by zapanować na ekonomią prowadzenia gospodarstwa domowego znacznie musi ograniczyć swoje wydatki. Najlepszym sposobem na ich ograniczenie są rac...

czytaj więcej

Jak działa fundusz

Fundusze przez specjalistów bankowości zaliczane są do grupy bezpiecznych instrumentów, dzięki którym możemy pomnożyć nasze pieniądze. Oczywiście nikt nie zagwarantuje zysków w wysokości 50% nakładów,...

czytaj więcej

Przenoszenie pieniędzy do nowego banku

Jeżeli nasz stary bank, nie zadowala nas swoja pracą, w każdej chwili możemy założyć nowe konto w innym banku i co najważniejsze bez żadnego powodu zakończyć stary i również przelać nasze pieniądze. M...

czytaj więcej

Wypromuj swoją firmę

Dzisiaj w Internecie można znaleźć całą masę różnego rodzaju firm i przedsiębiorstw, które to prowadza w sieci swoją działalność. Zresztą praktycznie każde przedsiębiorstwo posiada swoją własną stronę...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy