Cool Web

Instytucje rynkowe i pozarynkowe

Inne strony warte obejrzenia: http://www.krzysztofowicz.com.pl

Instytucje rynkowe i pozarynkoweOtoczenie przedsiębiorstwa to warunki zewnętrzne, w których działa przedsiębiorstwo. Otoczenie dzieli się na dwie sfery- otoczenie bezpośrednie, operacyjne i otoczenie pośrednie, makro otoczenie. Bezpośrednie to relacje miedzy przedsiębiorstwem a ta czescia otoczenia maja charakter rynkowy i opieraja się na samodzielności i partnerstwie. Otoczenie pośrednie narzuca ono przedsiębiorcom warunki działania przedsiębiorstw. W minimalnym stopniu sporadycznie może na nie wpływac. Elementy otoczenia bezpośredniego to dostawcy- przedsiębiorstwo w kontaktach z nimi wystepuje w roli kupującego. Nabywca – przedsiębiorstwo wystepuje w roli sprzedającego. Pracownicy, ich kwalifikacje, umiejętności, doświadczenie wielokrotnie decyduje o sukcesie przedsiębiorstwa. Stad istotnym jest zatrudnianie wysoko wykwalifikowanej kadry oraz umiejętne stosowanie przez przedsiębiorców bodzców skłaniających do podnoszenia wydajności. Wazne są również cechy interpersonalne takie jak temperament, zdolności i uzdolnienia, umiejętności nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność,dyscyplinarność, kreatywność i tak dalej. Instytucje ubezpieczeniowe w zamian za opłacana składke ubezpieczeniowa wypłacaja przedsiębiorstwom odszkodowanie w związku z poniesionymi kosztami nadzwyczajnymi lub zdarzeniami powodującymi powstawanie kosztów operacyjnych, na przykład kradzież. Odszkodowania te dotycza tak zwanych ubezpieczen gospodarczych lub majatkowych. Przedsiębiorstwo realizuje również wpłaty składek ubezpieczen społecznych, majace na celu ubezpieczenia właścicieli i pracowników tych przedsiębiorstw oraz ich rodziny, przed konsekwencjami następstw utraty zdrowia, lub zmniejszenia możliwości zarobkowania. Agencje doradcze udzielaja odpłatnie porad prawnych w zakresie prowadzenia rachunkowości, ksiag podatkowych, w zakresie wykorzystywania systemów bankowych oraz organizacji i zarzadzania. Agencje marketingowe to podmioty gospodarcze,które na zlecenie firm, prowadza głównie badania marketingowe. Swiadcza także usługi doradcze w zakresie promocji, realizuja kampanie reklamowe, kształtuja działania firm pod kontem rynku, zbierając informacje analizując je kompleksowo , określają konkurencje, popyt, podaz i tak dalej.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



graga, 2013-06-03 16:08
nie pomogło mi to w niczym, mogłam tylko rozszerzyć lekko co to jest otoczenie pośrednie i bezpośrednie :/


1   

Warto również przeczytać

Podaż przeciwstawność popytu

Drugim co do ważności po popycie w ekonomii jest niewątpliwie podaż, która jest mu przeciwstawna, ale jednocześnie stanowi jego uzupełnienie. Normalna zależność pomiędzy podażą a ceną jest pozytywna-z...

czytaj więcej

Prawo malejących przychodów

Najważniejszy problem ekonomiczny powstaje wówczas, gdy jeden z dwu czynników produkcji jest stały. Powiedzmy, że w krótkim okresie kapitał trwały przedsiębiorstwa, to jest wyposażenie fabryki w maszy...

czytaj więcej

Rynek pracy

Każdy kto ma pracę w dzisiejszych czasach powinien być z tego powodu szczęśliwy. Niestety w przeciągu kilku lat nasze bezrobocie wzrosło z ośmiu procent do prawie trzynastu procent i nic nie wskazuje ...

czytaj więcej

Założenie spółki kapitałowej

Spółki kapitałowe należą do tego rodzaju spółek, które są zakładane przez osoby chcące prowadzić działalność na dużą skalę. Warto jednak na początku zacząć od spółek osobowych, który nie wymagają tak ...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy