Cool Web

Klasyczny marketing

Inne strony warte obejrzenia: Praca Szczecin Oprogramowanie i usługi IT

Klasyczny marketingGłównym celem marketingu jest jak największa ilość sprzedaży danego produktu. W związku z tym marketing wykorzystuje różne dziedziny nauki, aby produkt dotarł do odbiorcy. W tym celu stosuje się oparcie na takich naukach jak – matematyka, psychologia, socjologia, politologia. W marketingu klasycznym najważniejszym elementem są również pieniądze. Wiele przedsiębiorstw w marketingu klasycznym ocenie swoją efektywność poprzez ilość sprzedanych towarów, bądź usług. Niestety, przedsiębiorstwa te często popełniają błąd uważając, iż to, ale sprzedają produktów zawsze będzie przekładało się na dany zysk. W klasycznym marketingu liczą się również takie elementy, jak jakość samego produkty, jego cena, miejsce sprzedaży produktu, a także promocja, która jest związana z jego sprzedażą. Co więcej, klasyczny marketing posługuje się raczej ograniczonym badaniem rynku. Jest to dość częsty powód braku znajomości potrzeb konsumentów. Ponieważ nie zna się potrzeb konsumentów nie zawsze marketing klasyczny osiąga zamierzone zyski. Przede wszystkim brak znajomości potrzeb klientów spycha firmy opierające się na tym marketingu na dno. Również nie najlepsza jest komunikacja między sprzedającymi, a kupującymi w marketingu klasycznym. Głównym założeniem marketingu lateralnego jest dowiedzenie się, jaie potrzeby posiadają konsumenci i je zaspokoić. Głównie na celu ma on wniesienie do sprzedaży nowych produktów uwzględniając potrzeby konsumentów, okoliczności jakie są związane z jego sprzedażą, a także innowacyjność produktu. Ważne jest to, jaka istnieje sytuacja w środowisku, a także gdzie ma miejsce sprzedaż produktu i jakie jest to okres. Marketing ten również opiera się na wcześniejszych doświadczeniach pionowego marketingu, któremu nie udało się zaspokoić potrzeb klientów. Marketing lateralny bowiem stara się wykorzystać podstawowe produkty, aby zainteresować klientów i pokazać im, że to jest to, czego właśnie potrzebują i jest to zupełnie innowacyjny produkt. Produkty kierowane są zarówno do nowych klientów, jak i do starych klientów, którzy wcześniej odrzucali podobne produkty, bądź w danej chwili potrzebują ich. Dzięki temu rodzajowi marketingu znacznie można poszerzyć docelowy rynek. Jest to zatem opłacalna strategia rynkowa. Specjaliści w chwili badania rynku wybierają dany produkt i sprawdzają, jakie jest jego zainteresowanie na rynku. Sprawdzają również jakie są luki w potrzebach konsumentów i bardzo szybko je zapełniają.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Jak szybko zdobyć pieniądze

Zdobycie pieniędzy wcale nie jest takie proste i często możemy mieć wiele problemów ze zdobyciem ich. Najgorszym i najbardziej złych pomysłem jest hazard, mimo że początkowo wygrywamy to, możemy późni...

czytaj więcej

Popyt jako potrzeba gospodarcza

Popytem nazywamy zainteresowanie konsumentów jakimś produktem. Produkt ten może być okresowo pożadany, na przykład jak deski snowboardowe czy narty zima,lub stroje kąpielowe latem. Jednak klienci maja...

czytaj więcej

Banki hipoteczne

Banki hipoteczne są wyspecjalizowanymi instytucjami, które udzielają kredyty hipoteczne lub też refinansują działalności na rynku kapitałowym. Refinansowanie odbywa się za pomocą specyficznych papieró...

czytaj więcej

Przyczyn monopolu

Przyczyn monopolu jest pięć. Oto one: 1. Przyznanie przez państwo lub władze lokalne jakiejś prywatnej lub państwowej firmie prawa produkcji danego towaru lub świadczenia usługi. 2. Patenty i prawa au...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy