Cool Web

Klasyfikacja pozareklamowa

Inne strony warte obejrzenia: Lustro akrylowe Usługi konsultingowe - rejestracja leków sprzedaż spółki

Klasyfikacja pozareklamowaKlasyfikacja pozareklamowa środków aktywizacji sprzedaży to sprzedaż premiowana upominkiem,a sytuacje w których ma ona miejsce to na przykład zakup określonych dóbr lub jednego określonego dobra. Wręczenie upominku ma miejsce bezpośrednio po zakupie produktu,lub też po określonym czasie,przy okazaniu paragonu opiewającego na okresloną umowną kwotę. Warunki skuteczności tej formy aktywizacji to atrakcyjność przekazywanego w formie upominku produktu oraz w szybkości jego wręczania. Obniżanie ceny następuje przy zakupie określonego produktu i przy określonej kwocie zakupu. Wadą tej formy promocji jest wrażenie niepełnowartósci produktu,stąd lepiej stosować takie możliwości jak wręczanie klientowi bonu,uprawniającego do zakupu po nowej,niższej cenie,przy okazji następnych zakupów,obniżenie ceny dla tych nabywców,którzy posiadają określoną ilość kuponów zbieranych przez pewien okres czasu przy kolejnych zakupach. Kupony takie wręczane są bezpośrednio podczas zakupów albo publikowane w prasie i dostępne dla każdego. Istnieje jeszcze możliwość otrzymania kolejnego produktu za darmo,pod warunkiem dokonania wczesniej zakupu określonej ilości towaru,rozdawanie,przekazywanie,wysyłanie bezpłatnych próbek. Tę formę klient ceni,głównie za możliwość samodzielnej oceny,testowania produktu,dostarczanie produktu do wypróbowania,bez obowiązku kupowania (testowanie),loterie i gry oparte na losowaniu nagród wśród nabywców,względnie zwrot pieniędzy,konkursy prasowe polegające na zdrapkach,wprowadzanie tak zwanych znaczków handlowych,pokazy,demonstracje produktów i degustacje w miejscach sprzedaży. Ta forma dotyczy głównie produktów spożywczych takich jak sery,jogurty,wędliny. Pozostałe środki aktywizacji sprzedaży stosowane w stosunku do kupujących i sprzedających,oraz pośredników to bodzce materialne na przykład specjalne nagrody dla wyróżniających się sprzedawców,bodzce edukacyjne,na przykład bezpłatne szkolenia,wspieranie i częściowe finansowanie działań pośredników zwieszane z promocją towaru,ustanowienie rabatu ilościowego lub czasowego. Sklepy oferują także obniżki cen produktów,które są czasowo nieuzywane. Są to na przykład kurtki zimowe wiosną lub letnia odzież jesienią. Sklepy stosują taką formę promocji,ponieważ towary te powinny być sprzedane a kończy się popyt na nie.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Pracownik „próbny”

Wielu pracodawców chcąc oszczędzać i ciąć koszty we własnych firmach postanawia najczęściej po prostu zatrudniać tak zwanych pracowników na okres próbny. Okres ten z reguły wynosi około trzech miesięc...

czytaj więcej

Kryzys i zmiana pracy

Wiele osób w czasie niedawnego kryzysu utraciło pracę. Dla innych nastąpiły chude dni spowodowane przede wszystkim obniżeniem pensji podstawowej oraz zabraniem niektórych bonusów, premii i dodatków. W...

czytaj więcej

Struktura nadzoru bankowego

3 Nadzór bankowy stanowi bardzo istotną kwestię, jeśli mówimy o bankowości oraz o innych bardziej zaawansowanych instrumentach finansowych. Odpowiednio i racjonalnie prowadzony nadzór bankowy może zap...

czytaj więcej

Lokalizacja i specjalizacja geograficzna

Efekt aglomencji mogą prowadźić do koncentracji firm w tym kraju, w którym zaznaczyła się początkowo przewaga komparatywna wynikająca z dostępności zasobów niezbędnych dla rozwoju danego sektora produ...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy