Cool Web

Po co komu marka

Inne strony warte obejrzenia: meble na wymiar gliwice

Po co komu markaJak się okazuje jedną z najcenniejszych rzeczy, które posiada każde przedsiębiorstwo na świecie jest nic innego, jak tylko marka. Ekonomiści szacują, że przychody z samej marki wynoszą co roku kilkaset bilionów dolarów. Takie sumy dotyczą oczywiście wszystkich marek, jakie można znale xc na świecie. Marka to inaczej rzecz biorąc pewnego rodzaju znak fabryczny, cz też znak firmowy. W języku angielskim określa się ją mianem Brand lub też trade Mark. Marka określa producenta, czyli wszystkie aspekty dotyczące danego przedsiębiorstwa. Jest to przede wszystkim nazwa firmy, jak i również jej symbol graficzny – logo - umieszczany na wszystkich wyrobach, produktach, który ma za zadanie ochronę przed naśladownictwem lub też podrobieniem przez inne firmy. Jest to swoiste świadectwo, że dany producent wykonał rzeczywiście ten a nie inny wyrób i się do niego otwarcie przyznaje. Marka gwarantuje jakość wszystkich produktów danego przedsiębiorstwa. Poza tym z marką konsumenci utożsamiają Danę produkty i tym samym przypisują im odpowiednią opinię. Jeśli coś jest kiepskiej jakości to zapewne więcej klienci nie kupią produktów danej marki. Jeśli natomiast jest to dobre, to będą poszukiwać produktów właśnie tej marki. Każda marka ma swoją ściśle określoną cenę. Jak się okazuje tylko dobra marka jest w stanie zapewnić sukces firmie i jej produktom. Przeciwieństwem produktów posiadających markę są produkty i usługi bezmarkowe. Czasami zdarza się jednak, że takie właśnie produkty bezmarkowe mają znacznie lepszą jakość niż produkty markowe. Nie zawsze jest to tandeta. Markę można wycenić na bardzo wiele sposobów. Zazwyczaj jednak stosuje się cztery strategie. Należą do nich przede wszystkim tak zwana premia cenowa, czyli nic innego, jak tylko porównanie danej i ściśle określonej marki do najlepszych marek funkcjonujących na danym rynku. Kolejna metodą są koszty, które trzeba by było ponieść na zastąpienie istniejącej marki zupełnie nową marką, którą trzeba by było wprowadzić na rynek. Nowa marka musiała by osiągną tą samą pozycję i uznanie klientów jak poprzednia marka. Inna metoda polega na obliczeniu tak zwanych kosztów historycznych, czyli ile już do tego momentu zainwestowano w nią pieniędzy. Poza tym bierze się również pod uwagę wszystkie notowania na giełdzie, oraz tak zwaną wartość rynkową całego posiadanego przez firmę majątku.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Japonia gigantem elektrocznicznym

Japonia to kraj najbardziej rozwiniety gospodarczo na świecie już od wielu lat wiodący prym na rynku elektronicznym przede wszystkim. Japończycy pierwsi wymyślają nowości elektrotechniczne takie jak t...

czytaj więcej

Zarobki

Zarobki podczas pracy sezonowej nie są wysokie, więc nie spodziewajmy się niczego wielkiego, jednak pamiętajmy, że zarobki podczas takiej pracy, nie mogą być bardzo niskie. Musimy wiedzieć, że praca s...

czytaj więcej

Jednolity Akt Europejski(JAE)

Stanowił istotny etap na drodze do realizacji Unii Europejskiej. W dniu 29 czerwiec 1985r. Rada Europejska zwołała w Mediolanie konferencję rządową, której zadaniem było „spowodowanie konkretnyc...

czytaj więcej

Spółka komandytowa

Spółkę komandytową zalicza się również- podobnie jak spółkę jawną- do spółek osobowych. Podstawowa różnica między tymi spółkami polega na tym, że w spółce komandytowej są dwie kategorie wspólników. Do...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy