Cool Web

Reklamacja i pisma reklamacyjne

Inne strony warte obejrzenia:

Reklamacja i pisma reklamacyjneCzasami dokonujemy zakupu i na początku, jeszcze w sklepie wydaje nam się, że wszystko jest z danym towarem w porządku, nabywamy go więc, jednak gdy przyjdziemy do domu i obejrzymy dokładnie nasz nowy nabytek, okazuje się że nie spełnia on naszych oczekiwań. Najwięcej takich przypadków zdarza przy zakupie sprzętów drobnych AGD takich jak czajniki elektryczne, żelazka oraz inne tego typu sprzęty domowego użytku. W sklepach wyglądają one dobrze, ale jak się je wypróbuje nie zawsze zdają egzamin. Podobnie rzecz wygląda w przypadku ubrań, często się nam wydaje że są w porządku, ładne i dobrze leżą, a przy ponownej przymiarce okazuje się że nam nie do twarzy, że kolor nie ten, albo jest nam trochę za ciasno w nowym ubranku. Co można wtedy zrobić? Można złożyć reklamację czyli zwrócić zakupiony towar z powrotem do sklepu i poprosic o zwrot pieniędzy lub wymiany towaru na inny. Jeżeli klient kupił towar, który nie spełnił jego oczekiwań oraz nie był zgodny z umową, nie ma na co czekać, należy pójść złożyć do sklepu pismo reklamacyjne. Pismo to musi przede wszystkim zawierać dane obydwóch stron czyli klienta i najczęściej dane właściciela sklepu, zazwyczaj reklamacje wyglądają podobnie niezależnie od tego, co reklamujemy. Oprócz podpisu wazna jest data, bo reklamacje rozpatrywane są od momentu jej złożenia aż do momentu rozpatrzenia pozytywnego lub negatywnego. Reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie jeżeli właściciel sklepu uzna że uszkodzenie produktu nie jest naszą winą tylko wadą konstrukcyjną i zgodzi się na zwrócenie nam pieniędzy i sprawa zostanie zamknięta. Ważny jest także podpis osoby składającej reklamację, który jest podstawą do rozpatrywania jej w ogóle. Może się zdarzyć, że dany przedmiot może zostać wymieniony lub zamieniony na inny, o podobnym użyciu, na przykład suszarka so włosów na lokówkę, ważne jest to aby zadowolić klienta. Nasze żądania co do warunków gwarancji, należy umieśnić w piśmie reklamacyjnym. Sklepy oferują też naprawę sprzętu, który oejmuje gwarancja. Pieniędzy warto się domagać dopiero, gdy wszystkie inne opcje nie wchodzą w rachubę. Gwarancja powinna być dołączana do każdego nabywanego produktu, fabrycznie nowego, bo na jej podwalinie występujemy z reklamacją. Większość sklepów życzy sobie także okazanie paragonu na reklamowany zakup. Sklep ma obowiązek uwzględnić reklamację, inaczej złamie prawo konsumenta.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



69siKQFB, 2016-05-12 15:51
Glad I've finally found sohteming I agree with!


1   

Warto również przeczytać

Kontyngenty importowe

Nałożenie ilościowych ograniczeń przywozowych, czyli tak zwany kontyngentów importowych- to kolejny problem, który możemy wyjaśnić przy pomocy analizy popytu i podaży. Przykładem może być dopuszczenie...

czytaj więcej

Dziecko w XXI wieku

W dzisiejszych czasach nawet tak naturalna rzecz jak posiadanie potomstwa jest ściśle uzależniona od posiadania odpowiednich środków finansowych. Dzisiaj młodzi ludzie niestety muszą przeliczać swoje ...

czytaj więcej

Mali podatnicy

Mali podatnicy mogą korzystać ze zwolnienia podmiotowego jeżeli ich obrót w poprzednim roku podatkowym nie przekroczył odpowiedniej sumy. Dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą jest to kwot...

czytaj więcej

Geneza Integracji Europejskiej

Geneza integracji europejskiej. Obserwowana obecnie rosnąca jedność i tożsamość kontynentu europejskiego wynika z postępów zachodnio-europejskiej integracji gospodarczej oraz transformacji systemowej,...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy