Cool Web

Rynek polityczny

Inne strony warte obejrzenia: jakość produkcji www.4results.pl/jakosc-i-koszty-produkcji/ http://www.biuro.fenoris.pl/sale-konferencyjne-wroclaw/ Praca Olsztyn

Rynek politycznyRynkiem politycznym można w przenośni nazwać obszar, który w danym okresie oraz w miejscu ma sprawić, iż konsumenci zakupią jak największą ilość politycznego towaru. Produkty te skierowane są wyłącznie dla ludzi, którzy posiadają czynne prawo wyborcze – a więc ukończyli 18 rok życia i nie są im odebrane prawnie – a także do działaczy społecznych oraz osób należących do partii politycznych. Rynek polityczny wykorzystuje naturalne potrzeby każdego obywatela, który chciałby doprowadzić do reformy kraju, czy też do wprowadzenia nowych ustaw. Aby móc tego dokonać ludzie ci muszą obiecać politykom bądź ich reprezentantom poparcie w danych wyborach. Bardzo ważne jest także to, aby nie mylić rynku politycznego z wyborczym rynkiem. Ogólnie stosuje się dość szczegółowy podział rynku politycznego. Ze względu na jego wielkość może on był mały – duże poparcie dla kandydata, bądź duży –mniejsze poparcie dla kandydata i dość płynny przepływ elektoratu. Co więcej może on być konkurencyjny bądź monopolistyczny. Ze względu na dostępność do rynku politycznego wyróżnia się rynek zamknięty oraz rynek otwarty. Ostatni podział rynku politycznego odnosi się do jego zasięgu. Istnieje rynek polityczny lokalny, regionalny, a także krajowy. Wykorzystywanie szokującej reklamy jest coraz powszechniejszym postępowaniem przedsiębiorstw. Ich głównym założeniem jest zastosowanie w reklamie elementów, które są uważane za szokujące i wzbudzające w człowieku intensywne uczucia. Chociaż jest to krótkookresowa sprzedaż danego produkty jest ona dość intensywna, ponieważ wywołuje w człowieku duże zainteresowanie spowodowane niestosowną treścią reklamy. W obecnych czasach tego typu reklamy najczęściej skojarzone są z seksem, strachem, obrzydzającymi rzeczami, pornografią, śmiercią, przemocą i wszystkim co kojarzy się człowiekowi źle. Zadaniem tego typu reklamy jest wywołanie skandalu, a także szoku u człowieka. W ten sposób bowiem reklama zapadnie w pamięci konsumenta i jest duże prawdopodobieństwo, że w ten sposób skusi się na dany produkt bądź usługę. Chociaż na początku człowiek jest wzburzony taką reklamą, wywołuje u niego także zaintrygowanie, ciekawość i to jest celem reklamy szokującej. Reklama ta często przynosi duże efekty, chociaż krótkotrwałe. Co więcej dzięki takiej reklamie jest ona kojarzona tylko z produktem, a nie z całą marką. Reklama szokująca nie buduje bowiem opinii na temat przedsiębiorstwa, które ją wypuszcza.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

O emerytach i rencistach

Emerytom i rencistom należa się szczególne przywileje odnośnie oplat i obowiązków względem gospodarki państwowej. Jednym z przykładów tych przywilejów jest nieodpłatne korzystanie z abonamentu RTV cz...

czytaj więcej

Pierwsza potęga Światowej gospodarki

Ameryka jest najbardziej zorganizowanym ekonomicznie krajem, który przez wiele lat dyktował warunki funkcjonowania innym państwom. Wszystko czego dotkną amerykanie zamienia się w złoto. Sa oni inicjat...

czytaj więcej

Jednolity rynek wewnętrzny

Efekty ekonomiczne jednolitego rynku wewnętrznego. Łączne korzyści, jakich można oczekiwać z tytułu budowy jednolitego rynku wewnętrznego, mają swoje źródło w oszczędnościach wynikających ze zniesieni...

czytaj więcej

Zniesienie barier fiskalnych

Zniesienie różnic fiskalnych pomiędzy państwami członkowskimi było warunkiem funkcjonowania jednolitego Wspólnego Rynku. Programem zintegrowania rynku EWG do końca 1992 r., jako jeden z głównych eleme...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy