Cool Web

Wady reklamy

Inne strony warte obejrzenia:

Wady reklamyDo wad reklamy zaliczyć należy krótki okres nadawania, trudność w zapamiętaniu informacji (nietrwałość reklamy),powierzchowność odbioru spowodowaną tym iż wielu słuchaczy „słucha" radia bez żadnej koncentracji uwagi, co utrudnia lub uniemożliwia przyswojenie informacji. Reklama telewizyjna jest środkiem masowej komunikacji, posiadającym największą spośród masmediów siłę społecznego oddziaływania. Połączenie ruchu dźwięku i barwy stwarza bardzo duże możliwości wiernego oddania cech produktu wraz z jego charakterystyką funkcjonalną i symboliczną. Działając bardzo sugestywnie na zmysły wzroku i słuchu, uruchamia silne bodźce „atakujące" potencjalnego odbiorcę. Współczesne doświadczenia pokazują iż reklamy telewizyjne mają wysoką zdolność kształtowania potrzeb i popytu, formowania określonych kryteriów wyboru i upowszechniania wzorców zachowań nabywców na rynku.Do wad reklamy telewizyjnej należy zaliczyć wysokie koszty, długi czas produkcji i doprowadzania reklamy do emisji, krótki i bardzo krótki „cykl życia" reklamy wynikający z ograniczenia długości czasu emisji (konieczne staje się zatem zwiększenie częstotliwości nadawania tego samego hasła),potencjalne trudności w zrozumieniu przez odbiorców treści reklamy i intencji nadawcy, szybki okres zapominania haseł reklamowych, możliwość mylenia reklam.Rodzaje reklamy reklama pionierska, która jest związana z kształtowaniem popytu pierwotnego w związku z czym koncentruje się ona na kategorii samego produktu i jest stosowana w fazie wprowadzania produktu na rynek, reklama konkurencyjna, która stosowana jest w sytuacji istnienia na rynku produktów konkurencyjnych i w związku z tym jej uwaga koncentruje się na marce produktu. Głównym zadaniem reklamy konkurencyjnej jest kształtowanie popytu selektywnego. Jest to czynione najczęściej poprzez porównanie danego produktu z markami konkurencyjnymi, reklama przypominająca jest stosowana do tych konsumentów którzy w przeszłości nabyli produkt i zostali do niego przekonani. Zadaniem tego rodzaju reklamy jest utwierdzenie nabywców o słuszności podjętych decyzji zakupu. Do roli reklamy należą podnoszenie znajomości marki i jej charakterystyka, zachęcanie osób które jeszcze nie używają danego produktu, do jego wypróbowania, utrzymanie lojalności nabywców oraz zachęcenie ich do zwiększenia zakupów, rozwijanie przekonania że dana marka z technicznego punktu widzenia przewyższa konkurencyjne, informowanie użytkowników obecnych jak i byłych że produkt został udoskonalony lub zmieniony.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Praca w biurze

Praca, która nie jest związana z fizycznością, jest jedna z najlżejszych dla naszych mięśni prac, jednak nie można zapomnieć, że jest to praca, która bardzo mocno męczy psychicznie, co również powoduj...

czytaj więcej

Nasz sukces na rynku

Z pewnością zdecydowana większość ludzi, którym udało się osiągnąć sukces wiedzą, że w połowa sukcesu to odpowiednie nastawienie do pieniędzy jak i również do ludzi. Warto w związku z czym poczytać na...

czytaj więcej

Ekonomia przez Internet

Instytucje finansowe wychodzą coraz bardziej naprzeciw klientom, którzy korzystają głównie z sieci, ułatwiając sobie w ten sposób życie, gdyż fizycznie nie muszą pojawiać się w danych placówkach banko...

czytaj więcej

”Paszport do eksportu”

„Paszport do eksportu” jest oficjalnie nazywany działaniem 6.1. Zostało ono stworzone przez program operacyjny „innowacyjna gospodarka”. Dzięki temu działaniu około 2000 przeds...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy