Cool Web

Wybór rynku docelowego

Inne strony warte obejrzenia: Komornik Ostróda

Wybór rynku docelowegoIstota nowoczesnego marketingu sprowadza się do segmentacji określonego rynku produktowego na jednorodne grupy nabywców,obierania za cel jednego lub kilku segmentów,oraz przygotowywania dla nich ściśle dopasowanego programu marketingowego. Wybrany segment lub segmenty noszą nazwe rynku docelowego,natomiast działalność marketingowa oparta na segmentacji oparta na wyborze nabywców i rynku docelowego ,nazywana jest marketingiem docelowym. Marketing docelowy umozliwia lepszą identyfikację potrzeb nabywców,pełniejszą ich satysfakcję oraz uzyskiwanie większych zysków. Stanowi więc praktyczną realizację koncepcji marketingowej. Przeciwieństwem marketingu docelowego jest marketing masowy. Sprowadza się on do masowej produkcji,dystrybucji i promocji jednego produktu dla wszystkich nabywców na jednym danym rynku produktowym. Fakt,iż potrzeby producentów i nabywców stają się coraz bardziej zróżnicowane,powoduje powszechne odchodzenie przedsiębiorstw od koncepcji marketingu masowego. Od marketingu docelowego należy odróżnić marketing zróżnicowania produktu. Polega on na wytwarzaniu przez przedsiębiorstwo kilku rodzajów tego samego produktu,które charakteryzują się odmiennymi cechami,stylami,rozmiarami,różnią się jakością i tak dalej. Celem jest tutaj oferowanie nabywcom większej różnorodności w zakresie produktów,a nie kierowanie ich na rózne segmenty rynku. Różnicowanie produktu zwykle towarzyszy marketingowi masowemu. Krańcowa formą marketingu docelowego jest marketing zindywidualizowany,w którym produkt i działania marketingowe,są dopasowane do potrzeb i wymagań konkretnego nabywcy. Warto zauważyć,że tego rodzaju marketing staje się coraz bardziej popularny. Od segmentu rynku należy rozróżnić nisze rynkową. Nisza rynkowa, jest to wydzielona część segmentu,składająca się z wąsko definiowanej grupy nabywców,posiadających wyrażnie wyodrębnione potrzebyi gotowych do zapłacenia wyższej ceny za zaspokojenie tych potrzeb. Przedsiębiorstwo działające w niszy musi specjalizować się w swych operacjach,aby odnieść sukces. Nisza zwykle przyciąga jednego lub kilku konkurentów,podczas gdy segment rynku kilkunastu. Wybór rynku docelowego powinien być poprzedzony ścisłym zdefiniowaniem rynku produktowego.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Mieszkania sposobem na zarobek

Wiele osób w dzisiejszych czasach szuka sposobu na szybki zarobek. Niestety jak to często bywa, bardzo ciężko jest znaleźć bezpieczny sposób na to, by pieniędzy w naszym portfelu przybywało dużo w bar...

czytaj więcej

Ekonomiczna jazda

Podczas jazdy samochodem musimy również pamiętać o tym, aby ekonomicznie jeździe, jest to bardzo ważne, ponieważ sprawia, że nasz samochód nie zużywa takiej ilości paliwa, że musimy tankować po parę r...

czytaj więcej

Polityka gospodarcza Unii Europejskiej

W ramach Wspólnej Polityki Gospodarczej, Unia Europejska oddziaływuje na poszczególne kraje członkowskie ingerując w ich rolnictwo i cały rynek rolny. Robi to głownie poprzez wpieranie rozwoju i restr...

czytaj więcej

Lokalizacja i specjalizacja geograficzna

Efekt aglomencji mogą prowadźić do koncentracji firm w tym kraju, w którym zaznaczyła się początkowo przewaga komparatywna wynikająca z dostępności zasobów niezbędnych dla rozwoju danego sektora produ...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy