Cool Web

Zróżnicowanie cen

Inne strony warte obejrzenia: dentysta Bytom, al. Legionów 39

Zróżnicowanie cenW zależności od swych dochodów i preferencji jedni nabywcy byliby gotowi zapłacić za dany towar więcej, inni zaś mniej- tymczasem wszyscy płacą tyle samo. Gdybyśmy od tych nabywców, którzy są gotowi zapłacić za towar wyższą cenę, mogli pobrać więcej, zaś od tych, którzy są gotowi zapłacić niższą- mniej, to moglibyśmy zwiększyć nasz utarg całkowity i zysk całkowity. Jak z tego wynika, zwiększenie utargu i zysku zależy więc w pewnym stopniu od zróżnicowania cen. Ażeby zróżnicowanie cen mogło dojść do skutku, muszą być spełnione pewne warunki: 1. Krzywa popytu na dany towar lub usługę musi być spadająca, co znaczy, że zwiększenie lub zmniejszenie rzucanej na rynek ilości towaru musi mieć wpływ na jego cenę rynkową. 2. Towar lub usługa nie mogą być łatwo odsprzedane albo koszty związane z odsprzedażą muszą być wysokie- w przeciwnym razie po pewnym czasie doszłoby do zaniku zróżnicowania cen, gdyż osoby mogące zakupić towar po niskiej cenie odsprzedawałaby go po wysokiej i ostatecznie producent mógłby go sprzedawać tylko po niższej cenie. 3. Nabywcy muszą się dzielić na grupy o różnej elastyczności cenowej. 5. Powinna istnieć możliwość podzielenia rynku na odrębne segmenty. Przykład zróżnicowania cen: w dziedzinie transportu osobowego można wyróżnić dwa odrębne segmenty rynku. Pierwszy z nich to pasażerowie podróżujący w interesach, biznesmeni, których podróże są z reguły finansowane przez ich firmy. Podróże te wynikają z konieczności i wysokość ceny przelotu ma niewielki wpływ na popyt tego rodzaju pasażerów na usługi przedsiębiorstwa lotniczego. Inaczej mówiąc: cenowa elastyczność popytu na bilety lotnicze jest w tym przypadku mała. Drugi segment rynku to turyści, czyli osoby które podróżują dla przyjemności, wyjeżdżają na wakacje, odwiedzają rodzinę itp. Są oni wrażliwi na cenę biletów, dlatego też cenowa elastyczność popytu jest w tym przypadku duża- obniżenie ceny biletu może więc znacznie zwiększyć popyt na przeloty. Wniosek stąd płynący jest prosty.: ustanowienie jednej wysokiej, maksymalizującej zysk całkowity ceny za przeloty na pewno pozbawiłoby przedsiębiorstwo znacznej części popytu ze strony turystów. Właściwym wyjściem może być zróżnicowanie cen i ustanowienie wyższych dla biznesmenów, a niższych dla turystów. Należy tylko rozwiązać jeden problem: w jaki sposób oddzielić w praktyce grupę biznesmenów od grupy turystów.

Oceń ten artykuł:

Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:



Warto również przeczytać

Otwarte fundusze inwestycyjne

Otwarty fundusz inwestycyjny nazywany funduszem FIO to jedna z najpopularniejszym metod, która jest wybierana w przypadku decyzji o gromadzeniu środków na funduszu. FIO jest funduszem, do którego głów...

czytaj więcej

Podstawowe akty prawne

Pierwotnym źródłem prawa (primary law) we Wspólnotach Europejskich są ich traktaty założycielskie (Traktat Paryski z 18 kwietnia 1957r. powołujący Europejską Wspólnotę Węgla i Stali oraz tzw. Traktaty...

czytaj więcej

Cyngle

\'Cyngle\' są wskaźnikami ujawniającymi, że dane zagrożenie już nastąpiło lub niedługo się wydarzy. Cyngle uruchamiają odpowiednie procedury, podobnie jak cyngiel broni uruchamia pocisk. Identyfikację...

czytaj więcej

Unia monetarna

Kryzys w ESW potwierdził konieczności zreformowania integracji walutowej krajów WE i pozwoliły ocenić realizację pierwszego etapu unii ekonomicznej i monetarnej EMU w ramach WE, który rozpoczął się w ...

czytaj więcej

Menu

Partnerzy